Přidat odpověď
Mariko a ty sama elektroauto provozuješ?
Mě by hlavně zajímalo, co se s těmi auty, až doslouží kapacita akumulátorů, bude dít dál. Hlavně tedy z hlediska té ekologie, pro kterou to děláme. To vůbec neřeším takovou drobnost, že během let se kapacita akumulátoru postupně snižuje. Já mám auto 6 let staré a v podstatě ho považuji za nové, pořád mi na plnou nádrž ujede 800 km a představa, že za dva roky bych měla zaplatit statisíce za novou baterii není ani trochu příjemná.
V MHD je to v pořádku, tam si to na sebe vydělá a v porovnání s cenou nového trolejbusu/autobusu to nebude taková horentní suma pro dopravní podniky.
Elektroauta jsou po uplynutí doby kapacity baterií prakticky neprodejná nebo prodejná za zlomek ceny. Kdo by také kupoval ojeté auto, byť vše ve výborném stavu, ale má jednu vadu, velmi krátký dojezd nebo případně žádný. A nová baterie za statisíce. Něco mi říká, že to ekologické ve výsledku příliš nebude.
Předchozí