Přidat odpověď
Dívala jsem se do rozpisu online výuky, mají tam i výukoví videa. V šesté třídě v matematice berou výrazy, v sedmé funkce, v deváté posloupnosti, takže bych se v tomto směru nebála, že by nedali gympl "odborně".
Že jsou narvané třídy, je na gymnáziu spíš tím, že se snaží využít kapacitu naplno, protože u výběrové třídy není takový tlak na individualizaci. O počtu otvíraných tříd pak rozhoduje zřizovatel víc než prostory, bývá tam víc volnějších učeben. Mají i dostatek opravdu kvalifikovaných vyučujících, jazykářů na slušné úrovni. Takže mně by taky přišlo celkem použitelné využít tuto kapacitu pro nějakou tu třídu ukrajinských dětí s výukou v rozsahu našeho druhého stupně s rozšířenou výukou češtiny tak, aby v dalších letech mohly dělat klasické přijímačky.
Já jsem byla vždy proinkluzivní, ale to je otázka jednotlivců. Jestliže je potřeba řešit desetitisíce dětí, přijde mi v nepřipraveném prostředí přirozenější hledat spíše vhodné prostory, kde by se dočasně vytvořily homogenní ukrajinské třídy, ideálně s ukrajinskými vyučujícími, kterých je tu už také dost a kteří v rámci našeho systému nemají šanci svoji profesi vykonávat. Prostě taková skupinová integrace.
Letošní deváťáci a starší mají šibeniční termín pro podání přihlášek kamkoliv. Když půjdou letos, mohou dělat přijímačky v ukrajinštině, ale hrozí jim, že nebudou mít češtinu zvládnutou na to, aby se na vybrané škole udrželi. Když půjdou za rok, budou na tom sice s češtinou lépe, ale těžko na takové úrovni, aby z ní mohli dělat přijímačky a obstát v konkurenci českých dětí.
Předchozí