Přidat odpověď
Ono by stačilo, kdyby ŠVP rozuměli učitelé.
Zástupce za zřizovatele se může zajímat o to, jestli je ŠVP v souladu s RVP (ne to zkoumat, to je věc ČŠI, ale chtít to po řediteli a očekávat splnění), může si nechat vyložit, co konkrétně se dělá v té nebo oné oblasti a k tomu se pak vyjádřit. To je jeho práce. Učitelé by měli být schopni na tyto otázky reagovat. Rodiče by pak měli mít možnost porovnat to s tím, co znají od svých dětí. Tak nějak by měla vypadat diskuze školské rady nad ŠVP (a ano, byla jsem ve školské radě, vím, jak to tam funguje).
Školské radě může být úplně jedno, ve kterém ročníku se učí předpřítomný čas. Ale mělo by ji zajímat, že když je dlouhodobě problém s úrovní angličtiny u deváťáků, tak co se bude dělat jinak, aby došlo je zlepšení, a jak je to v tom ŠVP ošetřené.
Předchozí