Přidat odpověď
Yuki,
proto si myslím, že by se to mělo celý zahodit a začít znovu... po staletí se učí plus mínus stejným způsobem a výsledek je ten, že je to čím dál tím horší... takže by bylo dobré přestat opakovat ten samý postup a čekat jiný výsledek - a začít úplně znovu.
Plus tvrdě decentralizovat - zrušit zřizovatele a školské rady a cermaty a podobné instituce - otevřít možnosti všech variant domácího a pološkolního vzdělávání - od čistě domácí výuky, přes co-opy (kde se schází skupina rodičů s dětmi - a třeba jeden rodič učí matiku, druhý češtinu, pořádají společné výlety atd.), přes částečnou docházku (že se třeba chodí do školy dva dny v týdnu a zbytek je doma) až po klasickou školu, případně klasickou školu v online vyučování. S tím, že by za dětmi šly "jejich peníze" - tj. třeba ta rodičovská skupina by měla peníze na pořízení pomůcek a učebnic, případně vstupů do zoo a podobných věcí.
V klasické škole je milion dospělých, ale nedostatek učitelů - pro všechny hospodářky, školníky, asistenty, družinářky, psychology, sekretářky, ředitele, zástupce atd. - protože ve velké škole holt musí někdo zařizovat tvorbu rozvrhů, papíry, jednání s úřady - až po ten úklid a zamykání školy a prošťuchování ucpaných záchodů....a pořád jsou třídy po třiceti dětech, a když pět z nich má IVP nebo nějakou diagnózu, tak učitelka nemá vůbec kapacitu na to, aby se věnovala zbylým pětadvaceti... když by byly malé lokální školy, malotřídky atd, tak když má z patnácti dětí diagnózu dvě, tak se to dá lépe zvládnout, než pět. A uklidit jednu dvě třídy není takový problém, aby na to musely padnout finance na plný úvazek dvou tří uklízeček...
Předchozí