Přidat odpověď
Kat,
proč udržovat desítky budov? Různým variantám vzdělávání s rodiči by stačilo pronajmout jednou týdně na pár hodin např. prostor v knihovně... sál v kulturáku... přednáškovou místnost v muzeu... spousta z těchto prostor je ve všední den dopoledne nevyužívaná... salónek v kavárně (když tam navíc pak zůstanou ty rodiny na svačinu / oběd / kafe...?)...
Proto píšu, že by to chtělo celé překopat - právě kvůli téhle představě, že škola je především budova s lavicema a školníkem a hospodářkou a šatnama a ředitelnou a normovanýma záchodama... přitom je spousta míst, kde třeba mají potřebný počet záchodů atd., ale ta místa se využívají jen pár hodin denně... Dále třeba škola, která by měla střídavou docházku (že třeba žáci dochází 2x týdně na celý den, kde berou klíčové předměty - matika, čeština, ale ostatní učí rodiče), by mohla mít tu docházku stylem že jedna skupina v pondělí a středu, druhá v úterý a čtvrtek, a laborky / maturanti / doučování / specializace v pátek jako doplněk k těm dvěma dnům (takovou školu znám) - rázem potřebuješ polovinu tříd než když všichni chodí každý den...
Jako ono pořád nadpoloviční většina dětí bude chodit do normoškoly - ale kdyby se otevřely dveře alternativám, podpořily se malotřídky a malé školy tam, kde jsou (u nás na chalupě je školní budova se čtyřmi učebnami, myslím, že tam byla i školka).... ono jestli půjde vývoj tak, jak to vypadá, tak kdo si bude moct dovolit dojíždět? Navíc teď jsou lidi "naučení" podílet se na vyučování dětí + spousta učitelů (jak píše Delete) odešla a učí skoukromě - chybí jen ten legální rámec...
Předchozí