Tak to máme podobně, jen na přírodopis je nás dost. Já ho tedy nikdy neučila, ale měla bych na něj kvalifikaci, kdyby došlo na věc. Ale máme dvě přírodopisářky (jedna jen Bc.), tak se to celkem pokryje. Problém je, že ta jedna je zároveň jediná na chemii a informatiku (do té nové se obula skvěle a vůbec nevadí, že ji nemá vystudovanou, je hodně akční, jede 3D tisk, roboty, rozumí tomu, školí se o 106), tak toho přírodopisu moc nemá. No a já musím pokrýt ty fyziky, takže i kdybych chtěla (jakože moc nechci, jsem víc technik než biolog), tak to nedám.
Angličtinářů máme dost a sešlo se nám to dokonce tak, že k tomu mají němčinu nebo ruštinu, a asi to i umí, už dlouho si nikdo nestěžoval. A kvalifikovaných (natož aprobovaných) jich je minimum. Vlastně vystudované učitelství AJ má jedna, a ta udělala státnice dneska. A ta druhá (ČJ-NJ) včera
. Jsou ověřené, navíc ta angličtinářka to umí skvěle i s malými, takže funguje dobře u prvostupňových.
Jen je problém v tom, že se s nimi dá počítat rok, dva....se všemi.
Jinak k nám taky většina dojíždí, sám šéf a jeden matikář z Prahy, někteří z podobné vzdálenosti, akorát z opačného směru. 20 km je standard.
Ta jedna holčina se stěhuje, ale chce u nás zůstat, tak bude denně dojíždět asi 60 km
.
Ale třeba výtvarku nám učí holka po maturitě na výtvarné střední. A všem je jedno, že ani nemá VŠ, protože děti má celkem dobře zvládnuté, výtvarka se konečně vyučuje a ne jen vykrývá díry v úvazcích, a kromě toho holka vede i pracovky, má hlavně kuchyňku a vede to skvěle. A proti ní s druhou skupinou opět bez VŠ řezbář, vede dílny a fakt učí děti nejen pracovat s nářadím, ale i číst technické výkresy, dělat vlastní návrhy atd. A když nemohl do dílny, protože tam byla houba, tak prostě dotáhl jednoduché nářadí do třídy a vyřezávali z překližky vlastnoručně navržené figurky...