Přidat odpověď
Yuki,
to byla reakce na tu moji myšlenku o možnosti přesunout některé činnosti do "volného" dne. Prostě mít jeden den z pěti dzstanční výuku.
Zejména v té matematice a češtině se hodně procvičuje a nejlépe tím, že se hodně počítá nbebo v ČJ hodně doplňují různá cvičení. Ideálně každý sám, aby to jen slepě neopisovali z tabule. Pak bývá společná kontrola a pod., učitel chodí, nakukuje, odpovídá na dotazy, ale je to především o samostatné práci žáků.
Tak by mi vůbec nevadilo tu jednu hodinu týdně, aby žáci tímto způsobem pracovali doma, nemusí u toho sedět ve třídě. Totéž třeba ve fyzice, tam také nejde pořád jen dělat pokusy, dost se píše, počítá, na něco se hodí učebnice a práce s textem, na něco videa...pokud se děti naučí od začátku na to, že tu nudnější část udělají samy podle předpřipravených materiálů, je pak mnohem víc prostoru ve škole dělat to, co samy nemohou. Než na podzim 2020 zavřeli školy, měla jsem k tomu dobře našlápnuto se šesťáky. Na webu měli odkazy na videa, interaktivní procvičování, animace, zápisy (jeli jsme bez učebnice), ode mě dostávali pracovní listy k dobrovolnému vypracování, ve škole jsme pak dělali praktické věci, vysvětlovali si nejasnosti apod. Po zavření škol to šlo do háje, protože už chyběla ta návaznost na tu samostatnou práci, samostatné bylo vlastně vše a online hodiny to nemohly nahradit.
U nás tedy některé učitelky i zachovaly třeba zadávání práce přes MS Teams, akorát to je nad rámec výuky ve škole, zatímco moje myšlenka je, že by to mohla být součást výuky a náhrada za sezení ve škole.
Vím, že se to na některých školách zkouší, ale byl tam snad určený pátek, což mi nepřijde šťastná volba, protože to i podle mě vede na prodloužení víkendu a ztrátu návaznosti, ale uprostřed týdne si takový samostudijní den a zároveň ofrknutí od toho sezení ve škole dokážu představit.
Ale asi už bych to nechala být, zavádět to nikdo nehodlá, aby kvůli tomu muselo být haló, a já když budu chtít, tak si to v nějaké formě ve svých třídách zavedu. Ne sice ten den volna, ale aspoň to, že jestli něco z toho, co jim má pomoct se něco naučit, udělají nebo ne, je čistě jejich volba.
Předchozí