Přidat odpověď
To netvrdím, že se za "našich časů" (dělala jsem přijímačky na 4GY v roce 1993) dostávali na gymnázia či obecně SŠ "hloupější" děti.
Jen píšu, že se mi líbí, když u testů a obecně u úkolů a zadání musí děti přemýšlet, vyvozovat nebo použít naučený princip/postup na jiný, než základní/modelový typ úkolu. Tahle cesta mi přijde jako správná, hlavně pro budoucnost těch dětí.
Mám na naší venkovské základce kroužek logiky a deskovek pro 1.-2. třídu. A ač mi tam chodí hodně šikovné děti, tak hlavně u druháků vidím, jak se začínají stavět k zadání, která nejsou přímočará: jakmile v něm nevidí příklad (máme na naší základce klasickou matematiku), co se učili ve škole, tak rovnou prohlásí, že tomu nerozumí, že to nechápu. Ani se nestihnou zamyslet, popřemýšlet.... A to je škoda, jak pro budoucnost těch dětí, tak i nás ostatních. Takže jsem ráda, že celostátní testy nutí děti přemýšlet a že i příprava těch dětí by k tomu měla vést.
Že si tu přípravu musí vesměs rodiče platit a nedělá/nestíhá ji škola, to je věc jiná.
Předchozí