Přidat odpověď
Tak gymnázium, byť soukromé, dává naději na většinu poměrně studijně zaměřených dětí.
Web realisticky.cz používám hlavně na matematiku, ale spíš pro sebe, na běžné základce je většina toho nepoužitelná, pro hodně dětí nad jejich síly.
Jinak fyzika se dá i dobře propojovat s informatikou, máme ve škole stavebnice iTriangle, tam jsou předprogramované jednotky na zjišťování různých veličin, pokročilejší uživatel si může i programovat sám, na 3D tiskárně pak třeba tisknout další dílky...
Na aktivizaci používám třeba "kouzla", teď mám úspěch s dvojkuželem, který jezdí do kopce, ale stačí i mince na kartonu, jak padá do skleničky nebo pokus o zvednutí ze židle, aniž se člověk předkloní...Nechávám je hodně měřidel vlastnoručně vyrobit (odměrné válce, hustoměry, siloměry, teploměry, srážkoměry....) a pak jimi měřit...
Hodně jim cpu do ruky pomůcky nebo aspoň procvičovací lístečky do sešitu, aby je to nutilo pořád něco dělat. Zabere to tedy víc času, než když jim člověk řekne pár vět od tabule, tak to nejde dělat pořád.
U větších dětí pak hlavně u těch ne příliš praktických témat, co se špatně ukazují, využívám metody kritického myšlení.
Když něco neumím nebo nemám možnost ukázat, používám animace od Vaščáka (https://vascak.cz/) a na oživení procvičování na skolasnadhledem.cz. Na informatiku je pak fajn zdroj imysleni,cz.
Předchozí