Přidat odpověď
Ve vedlejsi diskuzi, kdy slo o redukci vyucovacich hodin, jsem zahlidla tento citat:
"prinejhorsim" by se zrusili tak dulezite predmety jako hudebka, vytvarka, vareni, pracovni cinnosti apod kravoviny...
Jak to mate Vy?
Taky tak?
Jsou podle Vas tyhle predmety zbytecny a "kravoviny"?
Pro me rozhodne ne, myslim si dokonce, ze tohle se ve skolach dela moc malo, detem to chybi a oplostuje je to.
Jednostrannej duraz na "hlavovy" vzdelavani me s.al uz pred 30 lety. V Nemecku se to pomalicku pomalicku dostava do obecnyho vedomi, ze je "neco" spatne, i kdyz to jeste oficialne neni pojmenovano.
Adorace intelektu rozhodne nevede ke stastnejsimu zivotu.
Nejakej cas jsem ucila na waldorfske skole a tam zazila (rozhodne aspon snahu o) duraz na rozvijeni celyho cloveka, vcetne umeleckyho a estetickyho citeni, manualni zrucnosti, socialnich dovednosti, sportovni obratnosti...
Deti, co byly jinak intelektualne na chvostu tak mely moznost taky zazarit a ukazat, ze v necem jsou vyborny a UMI!
To vedlo pak k jinymu socialnimu citeni a chapani/ pochopeni v cele tride.
Jednoznacne jenom pozitiva!
A osnovy urceny statni skolou se v pohode stihly taky.
Ten vyse jmenovany citat me sokoval a uplne me z nej zamrazilo.
Je to nazor jednotlivce nebo vetsiny?
Předchozí