Přidat odpověď
Yuki, to je pořád pláč na špatném hrobě…Cermat opravdu nerozhoduje o tom “co tam dá” tedy o obsahové stránce testů.Cermat má za úkol POUZE sestavit testy podle specifikace zadané MŠMT (v zadání je i v jakém poměru mají být dané okruhy zastoupeny a jakou mají mít váhu při bodování) a Cermat zodpovídá za to,aby otázky byly jednoznačné,srozumitelné,jednoznačně bodovatelné a ve všech termínech srovnatelně obtížné. Je hezké, že “nevěříš,že by školy vše neodučily” ale bohužel moje zkušenosti z dětmi z různých zš potvrzují opak…nebo školy “odučily”,ale děti neprocvičily a nepochopily…jako příklad (celkem masově zastoupený),co mě napadá spatra, jsou v matice konstrukční úlohy a obecně cokoliv,kde se musí MYSLET a nikoli jen mechanicky dosadit do nějakého otrockého postupu nebo vzorce(tedy teorii škola “odučila”,ale dítě nástroj neumí použít). Kdo chce mít jistotu, že dítě ovládá,co má,doporučuji na webu Cermatu dokument Specifikace požadavků k JPZ, kde je podrobně vypsano,co vše mají páťáci,sedmáci a deváťáci znát (to je to zadání od MŠMT, jakou látku má Cermat zahrnout do testů).To se mi právě líbí,že jsou ty seznamy požadavků i ty testy z minilých let dostupné VŠEM a ZDARMA,ať má dítě jakékoli zázemí a přichází z jakékoli zš…
Předchozí