Přidat odpověď
Já osobně si myslím, že CERMAT RVP dodržuje, výstupy jsou hodně obecné a učivo v RVP je jen doporučené, závazné se stává zapsáním do ŠVP a to jen pro školu, která si ho tam napíše.
To, že je v každých přijímačkách něco, co někdo neprobíral, je ponejvíce způsobeno tím, že přijímačky jsou před koncem dubna, ale školní rok končí až 30. červa. I kdyby se v červnu už jen opakovalo, což se poslední roky rozhodně nezvládá kvůli zavírání škol a karanténám, tak je tam 6 týdnů na probírání nového učiva. Pro představu, u mě to třeba v sedmé třídě znamenalo probrání poměru, přímé a nepřímé úměrnosti včetně trojčlenky, komplet procenta, konstrukce trojúhelníků včetně geometrického zápisu a komplet čtyřúhelníky (plus jejich obsah a konstrukce a obsah trojúhelníku v červnu). Za šest týdnů se toho probere hrozně moc a taky by se mohl někdo rozčilovat, že tohle vše neměli probráno do dubna. To jsem je sice já ještě neučila, ale i kdyby, co by se tedy mělo nechat na květen a červen? Celá čísla? Zlomky? Racionální čísla? Shodnost a shodná zobrazení? (osová i středová souměrnost v přijímačkách bývá)
Čeština mi přijde čím dál víc spíše o čtenářské gramotnosti a pravopisu, tam už vůbec nevím, co by mohlo být mimo RVP. Ale přijde mi, že kvůli všem těm vedlejším větám a teorii jazyka, co se leckde úplně zbytečně učí, děti právě nezvládají ani to čtení, ani ten pravopis. A protože ty úkoly se zadáním hodně liší od toho, co běžně ve škole dělají, mají pak pocit, že to nebo ono nebraly. Všechny cizí pojmy jsou v těch přijímačkách vysvětlené.
Předchozí