| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Yuki,

tak hodně dělá to, že učím víc, než je u ZŘŠ obvyklé. A učím víc, protože chybí lidi. Takže pokud učím 20 a více hodin, a ještě navíc 1. stupeň, matiku a fyziku, takže bez oken od 8:00 do 11:30 a pak dva dny v týdnu do 13:30, a dva do 12:30, tak to ostatní musí proběhnout buď před, nebo po. V pátek jsem to měla kratší, tak jsem pak aspoň stíhala nějakou tu administrativu.

Nemyslím, že je to nějakým blázincem, jen dělám práci více lidí. Do zástupcování se nikdo nežene, kolegyně už to chtěla zabalit vloni, já měla pomoct, aby zůstala, ale bohužel, má všeho a všech plný zuby, končí. Takže práce ještě přibude.

Podle nových tabulek má naše škola nárok na -22 hodin přímé ped. činnosti pro ZŘŠ, tedy na dva zástupce s 11 hodinami výuky nebo jednoho bez výuky. Já teď budu sama a v lepším případě budu učit 16 hodin (z toho 10 hodin matiky, což obnáší docela dost opravování a opět dvě tříročníkové fyziky, což zase znamená náročnou přípravu), pokud se něco popsuje, tak jsem zase na více než 20. A za poslední 3 roky se popsulo vždycky něco, a vždycky se to týkalo matiky a matikářů, takže pak máme každý ze zbývajících třeba 5 hodin nad úvazek. Ostatně, jedna matikářka si to dobrovolně na sebe uvázala rovnou ~7~. Kdyby se našel člověk schopný učit matiku, jen z mých a jejích hodin mu úvazek v pohodě naplníme, a to mají nadúvazkové hodiny i někteří další.

Ty provozní porady každý týden od 7:00 bývaly za minulého zástupce, on měl potřebu nás takto buzerovat, i když nebylo co říct. Tím, že bydlí 2 minuty od školy, ho to nijak netrápilo, naopak mu dělalo dobře nás tímhle vys.at.
My teď máme provozní porady jen 1x měsíčně a stačí to.

Na všechna metodická sdružení jsem letos musela z pozice učitele, učila jsem na 1. stupni, na 2. stupni i ve speciálních třídách a oficiálně jsem dělala i asistentku v hodinách, kdy jsem v té své specce neučila (učila jsem jen ČJ a M), takže jsem chodila na vše a tím tam nemusel zbytek vedení. Kolegyně aspoň nemusela ráno prudit děti (také dojíždí a ony pak musely hodinu čekat ve škole zbytečně) a pan šéf jezdí hodinu z Prahy, tak byl taky rád, že nemusel, když jsem tam já stejně byla.

Blázinec byl teď dva roky kvůli covidu a teď nově s Ukrajinci, a nebylo to jen u nás, vyšlo dost článků, jak na tom vedení různých škol jsou. Ono ani spoustě učitelů, kterých se to netýkalo, to nedocházelo, kolik hodin to z běžné práce bralo. Třeba teď na jaře jen těch Ukrajinců, co chodilo do školy, pak jsme řešili ty chybějící učitele, jedna uchazečka třeba pracovala v Praze od rána od půl sedmé do odpoledne do pěti (družina), takže k nám mohla přijet vždy až po šesté večer. Více jednání bylo potřeba, ona byla z Prahy zvyklá na něco, my chtěli taky něco. A takových bylo víc, i když takhle večer pak už ne, ale do pěti běžně. Takže jednání s rodiči jsou jen zhruba třetina všech jednání. Tolik jednání jako poslední rok, jsem nezažila jako učitelka za všechny předchozí roky dohromady, a to jsem zdaleka nechodila na všechna, měli jsme to rozdělené. Pan šéf hodně řeší ta, co nejsou o výuce (stavební záležitosti, provozní zaměstnanci, obec), já s kolegyní máme víc na triku ta s pedagogy a s rodiči, já víc druhý stupeň, ona víc první stupeň.

A třeba u nás se na jaře odehrávají i pohovory se zaměstnanci, takové to zhodnocení roku, přání do dalšího roku atd., to taky musíš někam vecpat, na každého 15 - 30 minut. Na podzim zase hospitace a pohospitační pohovory, leden a červen tisk vysvědčení (slovní hodnocení a deváťáci vyžadují "speciální péči", většinou na tom strávíme dvakrát tolik času co na zbytku školy ~t~).

Kdybych třeba to suplování mohla naťukat na dálku, tak jsem taky ve škole později, nasnídala bych se u toho a vytisknout by to mohla třeba kolegyně, ale i na to naťukání musím sedět u školního PC, tak tam do těch 6:45 musím být (a v tu dobu už chci mít uvaření kapučíno, proto jezdím na 6:30), aby to včas viselo. Já si tedy předem hlášené absence ťukám i týden dopředu, takže jakýs takýs přehled všichni mají, ale jen málokdy někdo neodpadne akutně, takže definitivní je to vždy až v těch 7:30. Když od 8:00 učím, nemohu dojet na půl osmou a teprve to začít řešit, od těch půl osmé už se hrnou další věci a je to zbytečný stres.



Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-6= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.