No, ty kaštany a vylisované listy jsou úkol pro dítě. Moc dobře si pamatuju, jak jsme měli za úkol vytvořit si herbář s 5 na ZŠ a 20 na gymplu rostlinami. Pro mě byl rozdíl jen v počtu a tom, že na gymplu to bylo i s kořenem. Oba úkoly jsme dostali zadané měsíc předem a já si na ně vzpomněla 2 dny před termínem odevzdání (co vzpomněla, připomněla nám to učitelka, že příště máme přinést ty herbáře). No, tak jsem po škole vzala rýč a nasbírala potřebný počet rostlin, ty jsem šoupla do novin pod haldu knih a po 2 hodinách je žehlila, aby se usušily. S listy jsem to dělala stejně. Když jsem se na to vykašlala, musela jsem být kreativní, abych nedostala kouli. A kreativita je moc užitečná dovednost, která se dá rozvíjet
. S listama to bylo stejné. Tyhle věci naši neřešili. Odstřižky látek v dnešní době chce jen vůl, já jich mám na půdě dva pytle a chodí si na ně i cizí děcka, co doma nemají. To bych po děckách nechtěla. Sběr přírodnin pro tvoření je pro mě příležitost vzít děcka na vycházku, a to jak svoje vlastní, tak žáky.
Úkoly, pokud jich není moc, mi vyhovují, většina slabších dětí si dobrovolně nic doma neprocvičí, ti šikovní je mají spíš pro nácvik spolehlivosti.
Nevím, jak jinde, ale u nás jede i letos doučování, jedna z mých dcer využívá, dají se tam udělat i ty úkoly a připravit se na písemky.
Vždy záleží na míře. Měli jsme učitele, který dával úkolů denně tak na hodinu minimálně, to byl opruz, ale normální lidi toho žákům tolik nevalí. Přiměřený úkol je, myslím, pro dobro dítěte.