Úkoly dávám, ale nevynucuju, kdo ho udělá a přinese, tomu ho zkontroluju, má zpětnou vazbu a já vlastně taky, tuším víc, jak na tom jsou a jestli ještě potřebují procvičovat, nebo jedem dál. Když děti úkoly nenosí, je to čistě na mně, kdy se rozhodnu, že už by to měly umět. Tak jim to i říkám a je na nich, jak se rozhodnou.
U malých bývá tlak od rodičů na to, abych úkoly dávala, pak si stěžují, že jim doma děti brečí, že nechtějí, ale na můj návrh, že úkoly být nemusí, nepřistoupí. Nechtějí ani možnost výběru, i když jim píšu slovní hodnocení, takže vědí, jak moc a v čem dítko potřebuje procvičovat. Opravování domácích úkolů mě nebaví, takže kdyby ubylo u těch, kdo je nepotřebují, vůbec bych se nezlobila
.
Jinak u nás ve škole se úkoly dávají, zapisuje se, když je někdo nemá, ale nepočítá se to do zapomínání jako takového, je to jen informace k tématu "přístup k předmětu". Pokud má někdo nerozhodnou známku, může to mít vliv, ale samo o sobě je to spíš kvůli rodičům, kteří přijdou prosit o lepší známku, než na jakou dítě skutečně má, případně si stěžovat na učitele, že nic nenaučí, a pak se zjistí, že dotyčné dítě prostě nedělá nic pro to, aby se situace zlepšila.