Yuki,
já vím a proto to píšu, ten rozjezd je hodně yěžký a i udržet to není snadné. My už bychom bez dětí z DD měli dost dětí na jednu spec. třídu, už se o nás ví, rodiče vozí děti i z větších vzdáleností, naopak už někdy i děti odmítáme, protože se nevejdou, ale začátky byly o nervy, speciální pedagožka se modlila a sháněla po známých (z PPP a ZŠ praktické) vhodné děti.
Ono to chce hlavně toho spec. pedagoga, který to chce dělat a vlastně to zařídí a obstará i tu komunikaci s PPP (u nás asi 3 nebo 4 různé).
PPP by měly mít přehled o možnostech školy, to se určitě posílalo a aktualizuje se to.
Nám se zatím daří udržet třídy na počtu kolem 20, jen v ročnících, kde jsou jen dvě paralelky máme těch dětí 23 - 26. Teď se dělá sondáž kvůli možnosti další přístavby a pokud by se to povedlo, budeme moct mít tři paralelky ve všech ročnících a třeba i nějakou odbornou učebnu. Ale také jsme tohle léto zrušili školní knihovnu (resp. přestěhovali ji do takového kumbálu, co měl sloužit jako šatna pro sportovní oddíly, co k nám chodí do tělocvičny) a je z toho malá třída se 14 dětmi (v paralelkách je pak přes 20, ale ty jsou v normálních třídách), loni se rušila sborovna, z té je také třída, a sborovna je ze dvou spojených kabinetů. Jazyky se učí v kuchyňce a v družině, kde sice nejsou nejlepší podmínky (není tam tabule, projektor apod., PC, CD přehrávač), ale zase je ve skupině do 10 dětí...
Spousta škol v okolí tu funguje tak, že se snaží jakékoliv náročnější dítě vypudit, Ukrajincům tvrdí, že nemají místo apod. Rodiče pak na tyhle školy dávají děti, o kterých si myslí, že by u nás zakrněly. Takže se původně nechtěně a nezáměrně profilujeme jako škola vhodná pro děti s SVP
.
Myslím, že tohle je hodně o povaze našeho pana ředitele.