Přidat odpověď
Ale, Valkýro, to je samozřejmě nesmysl.
Podklady ti, předpokládám, předávají nějak "oficiálně" - tedy buď přijdou z jejich e-mailu, nebo ti je přinesou vytištěné na papíru... V tom případě by bylo nejvhodnější mít praxi, že každý podklad, který někdo přinese, tak je min. signován nějakou parafou toho, kdo ti to přinesl. A pokud ty pak podle toho uděláš další práci, do které chybné podklady fakticky jen kopíruješ, tak je to problém toho, kdo ti ten chybný podklad dal.
Jasně, pracujeme, jsme lidi, takže chyby dělá každý - není dobré nikomu za tu chybu nadávat, protože se sekne každý z nás. Ale není důvod nechat si nadávat za něco, co není tvoje chyba.
U nás se to stává taky, na jednom případu pracují třeba i 4 lidi. Databáze je sdílená, ale každý má své přihlašovací heslo, takže v případě potřeby je snadné zjistit, kdo tam a kdy co zadal. Ostatní se samozřejmě také spoléhají na to, že když to tam někdo zadal, tak je to správně a nekontrolují cizí práci. Samozřejmě, pokud si chyby všimneš, i když není tvoje, tak ji opravíš a řetězení chyby se zabrání pro všechny i do budoucna.
U důležitých věcí proto je kontrola 4 očí - čili jeden to připraví, druhý to po něm kontroluje (je-li to fakt důležité, tak ta 2. jsem já).
Chyby dělám i já, to každý, ale těžko za to budu nadávat někomu, kdo už pak moji chybu jen "zkopíroval" při svojí navazující práci.
Udělá-li někdo chybu 1x za týden, tak to většinou ani nekomentuji. Nikdo neudrží pozornost 100%. Je-li to chyba systémová, tak ji řeším systémově - tj. všem zaměstnancům napíšu mail nebo všem oznámím něco jako "Množí se nám chyby při ukládání souborů - děláme toho hodně, ale opravdu musíte pořádně si kontrolovat, zda práci ukládáte do správných složek. Není v mých silách hledat, kam jste udělanou práci uložili. Našla jsem třeba podání do případu A ve složce případu B a kde je podání z případu B vůbec netuším. "
Je-li někde zaměstnanec, v jehož kapacitních možnostech (tak tomu říkám) není nějaký konkrétní styl práce, třeba není pozorný při zadávání čísel, nebo neumí spolehlivě sčítat (byť na kalkulačce...), tak mu tu práci pro jistotu vůbec nedávám a dělá holt něco jiného, protože kdo to po něm má furt opravovat...
To je samozřejmě víc práce asi tvého nadřízeného, než tvoje, ale tvoje práce je si typové problémy a jejich četnost odsledovat, s nadřízeným si o tom promluvit a případně se zeptat, jak se bude pak v praxi řešit, když ti kolega (nejmenovat nikoho konkrétního klidně) přinese chybný podklad a ty podle něj správně uděláš svoji práci...
Cílem manažera není vozit se po lidech, ale samozřejmě to, aby práce byla udělaná správně. Takže pokud chybu neděláš ty, ale ten, kdo ti podklady nosí, tak se problém musí řešit u toho někoho jiného, nebo zavést nějaký kontrolní mechanismus (pravidlo 4 očí nebo něco podobného).
Předchozí