Přidat odpověď
Kdysi jsem zkoušela jezdit po Praze na kole a prostě to nefungovalo. Je strašně kopcovitá, v centru navíc koleje, dlažební kostky, navíc šíleně rozlezá a velká.
Do cíle jsem obvykle dorazila naprosto zpocená a stejně nebylo, kde to kolo bezpečně nechat, takže jsem ho ještě musela vláčet někam do patra.
Kolo jako dopravní prostředek pro dostatečné množství lidí, aby to ospravedlňovalo nějaké dramatické pouliční úpravy, považuju v Praze za nesmysl. No a proč obětovat město výkonnostním a volnočasovým bikerům...
(Přitom cyklostezka podél Botiče do Modřan v zásadě není marná, vede po vrstevnici, zelení a pak podél řeky, tj. našly by se vhodné trasy.)
Třeba Paříž je naproti tomu úplně malá a placatá (teda až na Montmartre, ale to je stejně skoro okraj Paříže, kde člověk skoro nikdy nic nepotřebuje). To je normální město, kde se dá kolo považovat za dopravní prostředek.
Co si pamatuju, namátkou třeba Padova, Vídeň... vybavuju si pouze cyklostezky na rovinách a na místech, kde je šíííííleně moc prostoru pro bicykly.
Předchozí