Přidat odpověď
Sociometrii by měl provádět někdo jiný než třídní. Buď metodik prevence, ale ještě lépe externista.
Bezprostředně po testu ve třídě následuje rozhovor s třídním učitelem, jak on třídu vidí, čeho si všímá apod.
Na základě obojího je vypracovaná zpráva, kterou třídní obdrží, ale slouží výhradně jemu. Sdělovat komukoliv jinému pozici kohokoliv ve třídě je nepřípustné, smí se jen rodičům sdělit, jak je na tom to jejich dítě. Děti se výsledky nedozvídají, je to podklad pro učitele pro práci se třídou.
Podle výsledku pak může následovat cílená intervence psychologa, metodika prevence nebo jen práce s kolektivem od třídního učitele na základě doporučení toho, kdo test s dětmi dělal
Jsou testy různého druhu, některé si může učitel udělat sám v rámci pedagogické diagnostiky, na jiné je potřeba mít kurz s osvědčením, což zahrnuje i odpovědnost za správné provedení a zacházení s výsledky.
Pro třídního je třeba důležité znát nejoblíbenější dítě ostatními, protože v případě nějakých problémů může vhodnou prací s tímto žákem situaci ve třídě hodně zlepšit. A mám osobní zkušenost, že nejoblíbenější, a tedy i nejvlivnější, dítě ve třídě nebývá to, o kterém si to třeba myslíme.
Předchozí