já nechci nijak zpochybňovat realitu něčí ne/možné dovolené, ale ono je to zhusta o komunikaci... asi taky záleží na tom, jestli se zaměstnanec vůbec zeptá, řeší, opravdu požádá (ve smyslu slovního spojení "požádat o dovolenou", ne, že se doprošuje
)... nebo jen na půl pusy okomentuje a dál neřeší a zaměstnavatel v reálu vůbec netuší, že zaměstnanec má problém
jinak kdybych si chtěla postěžovat, tak taky máme vlastně omezeno, kdy si můžeme vzít dovolenou, dva týdny v kuse jsem měla letos úplně poprvé od doby, kdy pracuju
jsou termíny, kdy si dovolenou fakt vzít nemůžeme, v reálu je to třeba 2 týdny v téměř každém měsíci, ten zbytek měsíce se zase musíme prostřídat s kolegy a pokrýt provoz, výpadek více než 2 lidí může znamenat už problém (když pak ještě někdo onemocní)... kdyby u nás nastoupil nováček a nepobral systém dovolených a bál se zeptat, došel by taky k dojmu, že dovolenou si může vybrat jen za mimořádných okolností a každý den tu bude chybět a vlastně by si žádnou ani brát neměl
a to nemluvím o tom, že se u nás stalo novým zvykem marodit na HO - zní to hrozně, že musí člověk makat i při nemoci, ale v reálu jde o to, že pokud ti není fakt blbě, ale máš jen lehkou virózu, zůstáváš na HO, abys zbytečně nenakazil kolegy a pracuješ v omezeném režimu, třeba 3 hodiny denně za plný plat... takže za mne pořád platí, že záleží na interpretaci