Přidat odpověď
To asi záleží na tom, co od té školy očekáváš. Napíšu ti pár takových dojmů a drbů. Letmo znám 1 průvodce a 1 průvodkyni, ale moc se s nimi nevídám. Oba jsou kreativní a nemají žádné pedagogické vzdělání. Pak znám 2 lidi, co je škola pozvala, aby tam vedli nějaký workshop. 1 z nich si stěžovala, že je to hodně na dětech, je tam chaos a dohodnout se na něčem s dětmi bylo těžké, protože samy neuměly nic vymyslet a nic doporučeného dělat nechtěly. Následně tam ale 1 své dítě zapsala (na ZŠ), dítě v běžné ZŠ bojovalo a teď je tam spokojené. Ve třídě mají třeba dítě, které tam věkově nepatří, ale v jeho správné třídě nebylo místo, tak ho šoupli (asi) do vyššího ročníku. Pak znám rodinu, kde prodali byt, aby tam mohly děti chodit a mamka je vozila hodinu autem přes Prahu, a po prvním roce dítě vzali na běžnou ZŠ, protože prý dítě nic neumělo.
Pak znám rodinu z jiného města, kde měsíc po nástupu dítěte byli nátlakově vyzváni k zaplacení významného sponzorského daru škole. To dítě tam bylo spokojené, číst se naučilo až v 9 letech ale rodičům to nevadilo, protože je to rozený matematik. Pak jsem měla tu čest číst něčí slovní hodnocení na vysvědčení a úplně se mi zvednul žaludek, ajk si učitelka hrála na psycholožku a nálepkovala dítě, brr.
Sama jsem byla na kurzu s dvěma učitelkama ze Scioškoly, prý měly dost děcek s ADHD a spol. a řeší, jak s nimi pracovat, tak to zkouší pokus-omyl, ale aspoň to zkouší. Ty učitelky mi úplně marný nepřišly, ale co já vím. To jsem asi moc neporadila, ale snad si to nějak přebereš. Mám okolo sebe hodně lidí, co mají děti v alternativních školách (já mám jedno taky, ale ve škole s pevnějším konceptem), a chce se to fakt dobře poptat na ty lidi, co tam učí, a zvážit, co by dítěti sedlo.
Předchozí