Přidat odpověď
Nevšiml jsem si, jestli je ADHD, ale pokud ano, tak k tomu přistupuje impulsivita. Čili jednám dřív než přemýšlím. A to je nemoc, jako když má někdo třeba psychózu a bludy, to není nevychovanost.
Měla by tu být co nejdříve medikace, protože hlavní medikace - Ritalin, methylfenidát, nelze nasadit v/po rozjeté pubertě a co vím, není moc ekvivalent. U nás to fungovalo a syn říkal, že s ritalinem má víc času se rozhodnout.
Pokud škola neplní doporučení psychiatra přeložené do školštiny PPP, pak je to de fakto týrání dítěte. Byl bych rád, kdyby to někdo takto zažaloval (vy ne). Lze si stěžovat na ČŠI, u zřizovatele, u ombudsmana.
Pokud je ve škole neúspěšný skrz ty dys*, tak ho to nutně nebaví a když nemá úspěch jako žák, tak ho má jako bavič, nebo rebel. Učitelé by měli být schopní si s ním v klidu promluvit a nějak si to vysvětlit, dát mu široké hranice (ADHD potřebuje široké), náš syn se na prvním stupni mohl třeba projít, byl expert na nošení všeho všude během hodiny, skákal učiteli pro kafe (chtěl bych vědět, kolik jich rozlil - porucha motoriky).
Pokud PPP nefunguje, existují soukromé a církevní PPP, PPP není nutně spádová. Dcera ta měla kdysi moc skvělou terapeutku v soukromé PPPP, která ji umožnila se srovnat se školou. Někdo dospělý od fochu ji citlivě vysvětlil, že někteří učitelé JSOU BLBCI a co s tím a nezbláznit se. Vedle to se správou od psychiatra jde jít i na speciální pedagogické centrum, což je specializovanější instituce s větší vahou.
Škola musí vědět, že bez aplikace doporučení od PPP/SPC/psychiatra budou problémy a že budete iniciovat sami schůzky k hodnocení. A chce to do školy pravidelně chodit na konzultace. Mile ale důsledně. My měli výhodu, že syn chodil na kroužek školy, kam děti jezdily, takže se hodil doprovod rodiče. A během cesty toho učitel s manželkou probral...
Předchozí