Přidat odpověď
Kaipo, u nás nejde o inkluzi, dítě je vysoce inteligentní, školy pro takové jako je on u nás neexistují a neexistovaly. Poruchy učení jsou poměrně mírné, nevyžadují nic extra krom ochoty brát je v úvahu, nevyprokován je poměrně v klidu. Takže hodiny spíš bez problémů až na občasné nevhodné reakce, kámen úrazu jsou přestávky, sociální situace nezvládá, neovládá své chování a navíc je terč cílených provokací a šikany. Zkus si představit, jak by ses cítila v zaměstnání, kdyby ti kolegové celý den předhazovali, že seš poj*baná kráva a kripl. Učitelstvo si ještě přisadí řečma o policii a sociálce a že takový jako on tam nepatří. Neustále strašení a vyhrožování (stačí i generalizované vůči celé třídě, co zbytek dětí bere jako učitelský folklor - nejsou sto pobrat, že vše bere doslova a neodlišuje nuance). Dítě celý den ve stresu, furt je mu špatně, vyšiluje, neovládá se a už se to veze. Absolutní nepochopení toho, že jako slepé dítě nenaučíš vidět, tak dítě s jeho poruchou jen tak nenaučíš vhodně reagovat, protože on tu situaci nevidí.
Předchozí