Přidat odpověď
Vůbec si netroufám situaci posoudit, jen popíšu výuku s rušivým žákem ve třídě. Hoch je v 8. třídě. Od počátku docházky s ním údajně byly problémy. Prošel několika školami, v žádné to s ním neuměli a neměli pochopení. Ve vyučování neustále vstává, chodí po třídě, hrabe do věcí spolužáků, hlasitě se projevuje (mluví, chechtá se, dělá zvuky). Má pocit, že je zábavný, ale celá třída je z něj na nervy. Odmítá pracovat na zadaných úkolech. Když opustím katedru a jdu za někým do poslední lavice, vystartuje a začne mi hrabat na počítač, že pustí písničku. Neustále mele, že jen chce pustit písničku. Asistentka i já ho ukázňujeme, za minutu totéž. Když sedím za katedrou, je to v pohodě, ale musím ho nepřetržitě monitorovat. Kdybych ho učila soukromě, bylo by to fajn, umím se s ním domluvit. Ale jakmile se začnu věnovat někomu jinému, už pochoduje po třídě, bere věci spolužákům a přenáší je na jiné lavice...
Tak si představ v takové třídě učit. Spolužáci ho skutečně nesnáší, a když dotyčný chybí, už ráno mi to nadšeně sdělují, že dnes bude klid. Rodiče si stěžují, že s klukem špatně pracujeme a že navádíme spolužáky, aby se s ním nebavili. Asi jim nenapadlo, jak chlapec všem leze na nervy a že můžou na opačný chodník přejít, když ho potkají, i bez toho, aby jim to poradil učitel.
Předchozí