Tohle chápu, že se stane jednotlivci v novém kolektivu u nového učitele. Chyba učitele.
U toho mnou popisovaného deváťáka možná došlo k "zapadnutí" mezi ostatní, ale až v devítce, takže spíš na základě toho, co probíhalo v tom kolektivu, rozhodně ho neztrapňoval nikdo z učitelů, ti byli za jeho aktivitu vděční. Celkově byli tihle deváťáci oproti paralelkám klidnější už dřív, ale "mrtví" začali být až v té osmičce.
V té osmičce jde téměř jistě o složení dětí, jsou takoví od první třídy. Klidní, poslušní, bez aktivního zájmu. Já je měla v 6. třídě na fyziku (i ty ostatní šestky) a online výuka s nimi byla za trest. Kdybych jim pustila video, vyšlo by to nastejno. Možná, že kdyby měli na 1. stupni jiné třídní, změnilo by se to, ale v nich je ta pasivita zakonzervovaná
. Někteří učitelé v takových třídách učí rádi, nemusejí nic řešit, jen si odvykládají svoje, pak oznámkují písemky a mají odpracováno
.