Přidat odpověď
Spíš jenom takový povzdech a dotaz, jestli jste někdo řešili a jak.
Syn 18 let chodí do maturitního ročníku na SPŠ. S jedním z učitelů odborných předmětů si nesedl. V červnu to vygradovalo reparátem. "Jo, to víte. Škola není nějaký sport." Je třeba dodat, že syn je sportovec v reprezentaci ČR a občas na soustředění prostě musí. Reparát syn udělal a letos se na ten předmět zaměřil s tím, že nemá smysl vyčnívat. Bohužel hned od září je v hledáčku učitele. Během hodin musí poslouchat poznámky "uvidíme se u maturity v příštím ročníku", učitel ho verbálně uráží, ke každé synově odpovědi má nemístné připomínky.
Poslední tři týdny ale situace graduje. Syn dostal za úkol jako jediný ze třídy vypracovat prezentaci na přidělené téma. Téma odborné, spíše vysokoškolské. Vypracoval a prezentoval. Hned po první větě byl přerušený a za celou hodinu se nedostal ke konci. Stálé přerušování, připomínky, všechno špatně (písmo, pozadí, dlouhé věty, krátké věty), přepracovat. Syn zapracoval připomínky a opět prezentoval. Zase připomínky, přibyly posměšné poznámky, opět špatně, málo odborné, doplnit. Doplněno a další (už třetí) prezentace. Opět proč to schéma ve 2D, nakreslit ve 3D, vysvětleno i s příklady. Syn se přiznal, že k jednomu tématu příklad nenašel, takže poprosil vyučujícího, jestli by mohl příklad uvést on. Žádná odpověď. Výsledek - prezentace na konci hodiny dokončená, ale pro změnu příliš odborná. Kde jste čerpal? Odpověď ve skriptech ČVUT (určených pro třetí ročník). Takže úkol ještě něco doplnit a v úterý další prezentace. Už čtvrtá.
Syn se zatím drží. Ví, že se nesmí nechat vyprovokovat, ale jak sám říká, začal mít z prezentací strach. Tento týden prezentoval něco v angličtině a říkal, že se mu špatně mluvilo. Co s tím?
Předchozí