Přidat odpověď
Jestli ty považuješ za vhodné naučit se přistoupit na roli, kterou si člověk nikdy svobodně a dobrovolně nevybral, tak já tedy ne. Já např. považuji za vhodné, aby každý člověk už jako dítě pochopil, že není ani něco víc a ani něco míň, než ostatní lidi a že nadřízenost rozhodně neznamená a nesmí znamenat nadřazenost. Rozhodně bych nepovažovala za žádoucí učit děti, že si ke komukoliv nesmí dovolit to samé, co si on může dovolit k nim, ať už je to jiné dítě, rodič, učitel a nebo třeba svatej papež. A vzhledem k tomu, že každý můžeme mít na tyhle věci různé názory, nedá se obedně říci na co je nebo není vhodné někoho "připravovat". Takže ano, je to tak jak píšeš - rolí školy je v podstatě člověka indoktrinovat vlastním pohledem na svět a nutit ho podřídit se autoritám, či většině. Rozhodně se však nedá říct, že by to bylo "důležité pro život" důležité pro život je za mě hlavně to, dokázat se takové indokrtinaci naopak automaticky nepodvolit a být schopný hledat vlastní pohled na morálku a okolní svět
Předchozí