| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Jednotnost v osnovách by mě zabila a urychlilo by to můj odchod ze školství.

Tohle lpění na jednotném učivu pro všechny je nepochopením smyslu vzdělávání. Učivo je jen prostředek k tomu, co by se měl žák na základní škole skutečně naučit. Očekávané výstupy jednotlivých vzdělávacích oblastí, z nichž se pak tvoří osnovy jednotlivých předmětů, jsou jen část celého systému a až ten poslední dílek skládačky, která se schovává pod RVP.

Klíčové kompetence jsou to gró a to je společné pro všechny školy. A nedají se zvládnout v jednom ročníku, je potřeba právě aspoň těch 9 let, aby se rozvinuly na požadovanou úroveň. K tomu slouží strategie, které se liší právě podle toho, co má škola k dispozici, ať už materiálně, nebo personálně. A to zase záleží na tom, kde se která škola nachází, jiné je to ve vesnické málotřídce a jiné v centru velkoměsta.

Pořád se operuje dětmi, které se sem tam přestěhují. Kolik jich takových je? Do roka maximálně 10 z 500, většinou spíš 2 - 3. Dneska už se zase skloňuje spádovost, ale pořád platí, že rodič může zvolit školu jinou než spádovou. A volba je i o tom, že se v každé škole učí trochu jinak.

Montessori školy jedou v trojročích, jiné školy mají ročníkové projekty, někde nemají ani klasické předměty, protože využili možnost sdružovat předměty podle tematických oblastí. A bývají to školy s nejlepšími hodnoceními a jsou často velmi vyhledávané. Právě proto, že to dělají jinak a ukazuje se, že to jinak je většinou i lépe. Chybí mi tu JENA, ale její školu mám stále v hledáčku a kochám se.

Na jednu stranu se tu brečí, že se děti neučí v souvislostech, a na druhou stranu běda, když nějaká škola nemá fyziku, chemii a přírodopis, ale mají jen Science, takže rodič chudák neví, co se tedy vlastně učí. Tohle všechno by zmizelo, kdyby se zase sjednotily osnovy a bylo by přesně dáno, co kdy a jak. Stačily by nám jedny učebnice, jeden učitelský styl.

I teď je neskutečně svazující, že učebnice jsou velmi často podle jednoho mustru, který vychází ze zvyku z doby těsně po revoluci a tedy z osnov vzdělávacího programu Základní škola. Těžko se pak učí o vodě v souvislostech, když v zeměpise to máš v 6. ročníku, ve fyzice v 7. ročníku, v chemii v 8. ročníku a v přírodopise v 9. ročníku.

Já se docela těším na nový RVP, který by měl dát školám ještě větší autonomii ve skladbě hodin, mělo by být méně těch povinných a více těch disponibilních a především by mělo být větší zaměření na klíčové kompetence a gramotnosti.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 3-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.