| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Tak já si pořád myslím, že ta zákonem nařízená inkluze se dotkla poměrně malého počtu dětí.

U nás ve škole je to jen jedno dítko, které je s LMP v běžné třídě, zatímco dřív by bylo v ZŠ praktické.

Všechna ostatní SVP tu byla i před tím a záleželo na škole, jestli s tím pracovala nebo ne. Podle mě je problém spíš v tom, že pořád převládají učitelé, kteří neprošli ani základy speciální pedagogiky. Pořád je jich spousta, co nechápou podstatu a problémy dětí s poruchou pozornosti, nerozumí tomu, proč dítě s dysgrafií dělá pravopisné chyby, když "jde jen o škrabopis", že chodící kalkulačky nejsou nadané děti a naopak, že nadaní leckdy bojují s tím, co jim přijde primitivní, protože si to přeci stačí jen zapamatovat.

Jenže tohle tu je, co jsem ve školství. Já měla štěstí, že jsem začínala ve škole, kde se s tímhle pracovalo už v době, kdy ještě většina lidí popírala, že něco takového existuje a vše bylo jen "nevychovanost". Měla jsem za to, že už bychom v tomhle měli být dál, ale ono je to leckde pořád stejné ~7~.
Možná proto tak lpím na svém současném působišti, protože i když mi tam vadí hodně věcí, tohle tam funguje. Děti s nadáním teda ještě moc ne, ale už i to se začíná řešit.
Každopádně dvourychlostní výuka už je standard a někteří už přijali i to, že normální je ta třírychlostní. Holt se nedá stát před tabulí a veškerou výuku pojímat jako sebestřednou exhibici, ale je potřeba chystat práci tak, aby se dala s drobnou úpravou použít i pro děti nadanější, i pro ty méně nadané. A jde to, ne že ne. Však něco podobného je běžné v málotřídkách. Jde jen o to přijmout jiný způsob práce. A když k tomu má člověk i asistenta, dá se to i s těmi skoro 30 dětmi, i když záhul t je. Většinou spíš záleží na tom, jak je to v těch 25 dětech rozložené.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.