| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Tak já si pořád myslím, že ta zákonem nařízená inkluze se dotkla poměrně malého počtu dětí.

U nás ve škole je to jen jedno dítko, které je s LMP v běžné třídě, zatímco dřív by bylo v ZŠ praktické.

Všechna ostatní SVP tu byla i před tím a záleželo na škole, jestli s tím pracovala nebo ne. Podle mě je problém spíš v tom, že pořád převládají učitelé, kteří neprošli ani základy speciální pedagogiky. Pořád je jich spousta, co nechápou podstatu a problémy dětí s poruchou pozornosti, nerozumí tomu, proč dítě s dysgrafií dělá pravopisné chyby, když "jde jen o škrabopis", že chodící kalkulačky nejsou nadané děti a naopak, že nadaní leckdy bojují s tím, co jim přijde primitivní, protože si to přeci stačí jen zapamatovat.

Jenže tohle tu je, co jsem ve školství. Já měla štěstí, že jsem začínala ve škole, kde se s tímhle pracovalo už v době, kdy ještě většina lidí popírala, že něco takového existuje a vše bylo jen "nevychovanost". Měla jsem za to, že už bychom v tomhle měli být dál, ale ono je to leckde pořád stejné ~7~.
Možná proto tak lpím na svém současném působišti, protože i když mi tam vadí hodně věcí, tohle tam funguje. Děti s nadáním teda ještě moc ne, ale už i to se začíná řešit.
Každopádně dvourychlostní výuka už je standard a někteří už přijali i to, že normální je ta třírychlostní. Holt se nedá stát před tabulí a veškerou výuku pojímat jako sebestřednou exhibici, ale je potřeba chystat práci tak, aby se dala s drobnou úpravou použít i pro děti nadanější, i pro ty méně nadané. A jde to, ne že ne. Však něco podobného je běžné v málotřídkách. Jde jen o to přijmout jiný způsob práce. A když k tomu má člověk i asistenta, dá se to i s těmi skoro 30 dětmi, i když záhul t je. Většinou spíš záleží na tom, jak je to v těch 25 dětech rozložené.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 3-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.