Přidat odpověď
magrato,
třeba proto, že ti speckaři z PPP zase nemají páru o didaktice. Neumí učit.
To je pak vidět v těch jejich doporučeních. Oni vědí, že dítě s poruchou pozornosti je třeba zatížit spíše v začátku hodiny, ale skladba běžné hodiny je taková, že na začátku opakuješ, pak vyvozuješ, na konci upevňuješ....a to dítko s poruchou pozornosti je v háji, protože to nové, z té hodiny prakticky nejdůležitější, se děje od půlky hodiny dál...takže ty stejně hledáš způsob, jak mu to předat a nějaké "zatížení v začátku hodiny" je to dost jedno, pokud zrovna nepíšeš diktát.
Nebo nahrazení diktátu doplňovačkou jako univerzální řešení při dysortografii, která ale může vzniknout z různých důvodů. A zatímco u dysortografika s dysgrafií doplňovačka funguje, u dysortografika s ADHD je to většinou ještě horší. Nebo zkrácené diktáty, kdy ten dysortografik má mít víc času na kontrolu. Ale že dítě s poruchou pozornosti jaksi nedokáže vypnout diktování další části diktátu pro ostatní, to už se neřeší.
A to nemluvím o dyskalkulii, na kterou nemá ani poradna jednotnou diagnostiku a neumí s ní pracovat, protože často nechápou, jak matematika funguje a v čem je tedy problém.
Předchozí