Přidat odpověď
Toto je velice obsáhlé téma, ale kdybych měla vypíchnout pár bodů, které mne momentálně pálí nejvíce:
1.) Jednotné přijímací testy na SŠ
To je neuvěřitelný paskvil. Nejen, že ty testy jsou postavené úplně jinak, než se kterými běžný žák ZŠ přijde při výuce do styku. V testech jsou zadání, která vůbec neodpovídají látce ZŠ a není zde ani žádné navázaní na další praktický život.
Takže deváťáci v nervech se učí něco, co už nikdy nebudou potřebovat jen kvůli dvou dnům přijímacích testů.
2.) Kapacita škol - opět teď osmáci a deváťáci mají problém se dostat na SŠ, protože není kapacita. To jsem tu psala už v jiném podobném tématu. Zřizovatelé měli 15 let na to navýšit kapacity...a nic.
3.) Pracovní trh v návaznosti na SŠ a VŠ. No proč asi chtějí všichni maturitu? Protože když čtu ty inzeráty - referent na úřadě, který má na starosti např. kulturní a sportovní akce - musí mít VŠ. Recepční ve firmě - požadavek VŠ ekonomického směru. Nechápu, proč by na referenta na úřadě měla být potřeba VŠ?
4.) Počet dětí ve třídách - nejsou kapacity, hodně dětí, málo učitelů, málo asistentů pedagoga = výsledek zhoršená kvalita výuky jak jinak
5.) Děti se specifickými potřebami a inkluze - stačí jeden žák ve třídě, který nějak narušuje výuku a už to jede..
Předchozí