Přidat odpověď
Ja vidim obrovsky problem v uceni psani. V Londyne se deti nauci par pismenek a diky nim ctou kratke knizky. Postupne rozsiruji znalost pismen (vse je formou hry) a zacnou psat samy. Styl jakym pisou se NERESI. Dulezity je obsah a myslenka. Takto pisou minimalne prvni 2-3 roky na zakladni skole. Podoba se to takovemu comic sans ve wordu, je to velice jednoduche a uhledne. Samozrejme, protoze vetsina deti nastupuje uz ve 4 letech, na uhlednost se vubec nehledi, ta prichazi pravd az po tech 2-3 letech praxe. Ty deti cist a psat miluji, pisou sve napady, poznatky, pribehy, je to uzasne a kreativni. Pozdeji dostane kazde chromebook a ve skole i doma pracuji i na nem. Vse se prolina a dava smysl. Neexistuje hodnoceni. Deti jsou kazde na jine urovni, kazde cte jinou uroven textu. Ale to uz odbocuji. Nedavna zkusnost s prvnacky v prazske zakladce? Plnici pero a psaci pismo. Pokud nebude psat psacim, neprojde prvni tridou. A ja se ptam: K cemu to ceske psaci pismo dnesnim detem bude? Kolik lidi pise psace i v dospelosti? Proc po nikom v CR nemuzu nic precit a vsichni v dospelosti doslova hrabou? Proc takovy duraz na tak zbytecnou vec jako je krasopis? Jsme ve 21. stoleti, deti v UK pracuji na chromeboocich a prazske deti si maji do skoly prinest (s prominutim) brko a inkoust. 🤦🏻♀🤦🏻♀🤦🏻♀
Předchozí