monam,
kdysi jsem dělala příjímací zkoušky z blíže nespecifikovaných všeobecných znalostí. Na gympl. Chvíli po revoluci. Matika a čeština si byly podobné, ten jeden gympl měl navíc ten test všeobecných znalostí. Byly tam otázky ze zeměpisu, dějepisu, logiky....
Byla jsem tehdy 15. z několika set uchazečů (ten gympl otvíral 6 tříd v ročníku), a do první stovky jsem měla nejnižší počet bodů právě z tohoto testu (15 z 20), protože zeměpis a dějepis byly mé největší slabiny.
A ve výsledku jsem na tenhle gympl ani nešla
.
Ale píšu to proto, že blíže nespecifikované všeobecné znalosti nemusí děsit, je to docela fajn kritérium pro tu školu, když už ty státní testy skoro nemají rozlišovací schopnost, protože jsou na ně všichni nadrcení úplně stejným způsobem.
Kdybych byla ředitelka takového gymnázia, určitě bych si do všeobecného testu dala otázky podle toho, jak mám gympl vnitřně orientovaný. I když jsou všechny gymply všeobecné, přeci jen se některý více orientuje na biologické vědy, jiný na matematiku a fyziku, jiný na jazyky....takže bych přednostně chtěla žáky, kterým ten styl mého gymplu sedne.