Přidat odpověď
BTW., ne všechny asistentky mají 3m kurz. Třeba moje manželka je vlastně sociální pedagog (a teolog), DiS, v rámci studia měla taky specku, psychologii, vývojovku, pedagogiku, speciální pedagogiku, 600h praxe ve školce, ve škole, ve specce, v asyláku....
A samozřejmě má tu nejvyšší třídu, co může asistentka mít.
Je na dobu neurčitou, ale letos jí ředitelka musela slepit dva úvazky, půlku původního na dobu neurčitou a půlku nového na dobu určitou.
Příští rok možná dítě na celý úvazek nebude, pokud neklapnou nějaké projekty.
Ve školce měli doposud v každé třídě asistenta a hrozí se z nápadu MŠMT, kdy by měli 1-2 asistenty.
Protože asistent mj. může odděleně pracovat s malou částí třídy, když mají předškoláci svůj povinný program. Třída není plně předškolní, je mírně smíšená. A 2 učitelky mají čas překrytí cca 2h. A v tom se děti musí naobědvat a na vycházku. Asistent se ohromně hodí.
Navíc vůbec ve školkách není řešena třeba bezpečnost dětí, pokud si učitel musí odskočit. Nebo dojít pro něco do kabinetu.
A předškolní programy jsou často licencované a připravené tak, že jimi má dítě projít jednou, nikoli třeba 2x. Stačí už to, že tam budou v kolektivu odkladoví, kteří to znají. Grafomotorika by se měla dělat po malých skupinách - hm, jak to má sám učitel ve třídě udělat.
A pak tam přijde ADHD, impulsáček, který půlku výchovy řve - já, já to udělám, já chci ....
Předchozí