Přidat odpověď
Lady, učitel klidně může pozvat rodiče do školy, ale na rozhovor, konzultaci - tedy řeším toto, zkusila jsem to, to a to. V tuto chvíli již nevím, poraďte nebo prosím můžete mi zkusit tuto situaci pomocí řešit? Ono totiž někdy opravdu pomůže, když dítě dostane doma zpětnou vazbu stejnou jako ve škole. Jenže to musí být férová komunikace na všechny strany a vztahy musí být dobré. Třeba nám takhle loni pomohli rodiče napříč třídou - stačil 1 den a páni kluci se vrátili do běžných kolejí. Zjistili, že některé věci dělat nebudou a zjistili to i doma a byl klid. Ty situace ve třídě můžou být různé, a někdy má učitel velmi omezené možnosti. Představa, že učitel je kouzelník, který zázračně vždycky všechno vyřeší, je mylná. Někdy potřebujeme taky pomoc. Jenže základem je to, že nebuzeruju rodiče skrze debility. A že si dokážu vnitřně uvědomit a zpracovat, že ke konci školního roku už mi některé dítě opravdu dává zabrat. Máme taky ve třídě jedno takové, se kterým to je výživné, pokud jde o naši nervovou soustavu učitelskou. (Náročných jich je teda více, ale tady vládne velmi silné ego a potřeba neustále všechno řídit, a vítězit, a být neustále vidět, slyšet na úkor kamarádů. Zároveň leckdy totálně nezvládat, že nejsem první a že není po mém.)
Předchozí