Přidat odpověď
Záleží na tom, jestli on si trošku z učitelky nedělá pr.el. Jestli ojediněle chudák reagoval z obranné pozice, nebo ne vyučování neustále nenápadně provokuje. Asi úplně nevěřím, že neviděl vůbec nic. Hlava spolužáka ob řadu před ním byla víc než metr daleko a v přítmí divadla si ji zas tak dopodrobna neprohlédl. Prohlédnout si mohl hlavy dvou spolužáků, mezi jejichž hlavy měl koukat. Netroufám si soudit situaci, ve které jsem nebyla.
Znám totiž ze školy pár takových miláčků, u kterých bych jednání učitelky považovala za oprávněné. Máme např. jednoho, co všechny neustále otravuje. Otáčí se a čmrká jim do výkresů, žduchá jim do ruky nebo do lavice, aby si práci zkazili... Jednou už to spolužák nevydržel a strčil mu do lavice tak, že se mu vylila voda do pouzdra. Načež matka svolala rodičák, že jejího syna šikanují a polívají. Vysvětlit se jí nic nedalo. Já už jsem na ten jeho "dojemný" výraz alergická, ale rovnou mu to říkám, ať to na mě nehraje, že mu to nežeru. Maminka mu to žere.
Na druhou stranu vím, že ne všichni učitelé jsou na svém místě. Znám učitelky, co s vyvalenýma očima řvou z 20 cm vzdálenosti do obličeje děcku, co se postrkovalo se spolužákem ve frontě na oběd. Žádná bitka ani řev, normální zkracování dlouhé chvíle, které já ani nevnímám. Nebo dceru si učitelka na gymplu "zařadila", protože klade otázky, čímž chce na sebe strhávat pozornost. (Nemístný dotaz v primě na 8G byl, že se zeptala, jestli moai na Velikonočním ostrově jsou megality, dostala odpověď, že ne a za pár minut se zeptala, jestli učitelka neví, kam to teda patří.) Teď mě pozvala na rodičák, že mám přijít před hromadnou schůzkou do kabinetu něco projednat. Nemohla jsem, končí mi vyučování tak, že se stíhám dopravit akorát na začátek rodičáku. Celou schůzku vedla řeči o tom, že se tam bohužel profilují děti, co tam nepatří a necítí se tam dobře s náznaky, že se dá přejít zpět na ZŠ. Po rodičáku se mě teda ptala, jestli se dcera necítí ve škole zle, že jí přijde, že nezapadá. Takže náznaky byly ke mně. Dceři vycházejí 3 dvojky, které si třeba ještě opraví. Cítí se v kolektivu normálně. Učitelce leze na nervy.
Takže těžko říct, jaký je toto případ.
Předchozí