Aninabe, já myslím, že to, jak jsme ze zš poznamenaní vzděláním v předmětech jako fyzika, chemie, i matika, se dost přeceňuje. Ve svém ( pravda ne moc širokém ) pracovním okolí se setkávám hojně s tím, že si lidi vyučení , i s maturitou, neví moc rady s procenty , i převody jednotek... není to tím, že by byli hloupí, třeba velmi šikovná akční asistentka a účetní prostě bez pomoci internetu litry na m3 nepřevede, a s procenty bojuje... když je třeba vypočíst objem kapaliny ve válci, volají vysokoškoláka
To přitom kupodivu nebrání, aby ti stejní zapojovali složité el. rozvaděče apod. , měli dlouholetou elektrikářskou praxi např. , nebo byli dobrými strojními mechaniky, opraváři.
Zdá se, že jim stačí nějaká teorie jejich oboru, a z ostatního i to lehké " teoretické " ze školy zapomněli anebo si to vůbec neodnesli.