Ropucho
"Chápu, že mají řízenou činnost, kterou si nechtějí nechat narušovat, ale zase to není tak veledůležité, pro děti mladší než předškolní ročník to není ani povinné, a když se chce, všechno jde, tedy jistě i zapojit pár dětí do činnosti později."
Díky moc, my víme, že naše vzdělávací snaha je vlastně k ničemu a nepotřebná
Hele, tady nejde úplně o to přicházející dítě. Jde o to, že přimět bandu dětí k soustředění se, ke klidu a k tomu, aby byly na příjmu, dá fakt leckdy mnoho práce.
A do toho se ozve zvonek..... a ty to můžeš zabalit. Nemáš libovolně mnoho času. A děti chodící mimo obvyklou dobu ti ty ostatní prostě vyvrátí z kořenů.
V normální školce se samozřejmě domluvíš na tom, že dítě přijde později, neboť ráno lékař atd. Ale rodiče vodící děti plynule třeba do 10.00 mj znamenají, že chystáš třeba pomůcky a vůbec netušíš, kolik dětí ti bude pracovat. A taky to, že ty děti prostě už nestihnou začít, dokončit, netuší vůbec, na co druhý den navazují. O čem jsme se bavili. Protože někdo něco chytne, někdo přijde v půli, něko na konci.
Neznají rituály, neznají pravidla. Tohle může fungovat tam, kde si děti opravdu "jen" hrají, a k tomu děají tak nějak něco, co nabízí učitelka, nebo u čeho učitelka asistuje. Ale když si představím, že by mi třeba 8 - 10 dětí přicházelo průběžně dopoledne kdykoliv, tak neuděláme nic, protože neustále bude někdo zvonit, někdo se s někým bude vítat na celou třídu s hurónským řevem a radostným fotbalistických válením se a taaaak