Přidat odpověď
Když sleduji současnou diskusi, stále se mluví o tom, jak se výborní žáci, talentovaní, nadaní nedostali na gymnázia. Hrozně mi vrtá hlavou, kam mají jít průměrné, normální děti, které mají sice vyznamenání nebo jim těsně uniklo, ale nejsou to ti dříči, kteří patří na gymnázia. U kluků bych si asi dokázala bez větších problémů představit nějaký obor na průmyslovce (i když technicky nenadaný chlapec by tam také trpěl - kam vlastně takový hoch má jít?), ale co s humanitně nadanou dívkou? Pedagogická lycea jsou v Praze čtyři, jedno církevně orientované a dost to zohledňují v přijímacím řízení, pak Scio což je krapet drahé, pak jedna soukromá škola s pekelnými a neprůhlednými přijímačkami a ne malým školným, a provařená Evropská, která obvykle bere tak každého pátého. Čtyři pedagogická lycea pro celou Prahu a velkou část kraje StČ?? Zdravotnické lyceum je pro děti nadané na fyziku a chemii, ekonomické chce přece jen práci s čísly. Veřejnosprávní činnost je celkem k ničemu, učňák? Připadá mi, že se úplně zapomnělo na děti, které jsou třeba nadané na jazyky, ale nechtějí se prokousávat těžkou gymnaziální fyzikou a chemií jen proto, aby měly šanci studovat na škole, která je třeba dobrá na jazyky (což gymply bývají).
Předchozí