Přidat odpověď
knedla "ja som si stále nie istá, či by som chcela byť učiteľkou... Jasne - malo by to svoje výhody (vačšie právomoci, hlavne teda ohladne programu detí, lepšia pracovná doba /menej hodín za viac peňazí/, ale - z pozície AP mám pocit, že sa možem k tým deťom viac, bližšie dostať.
Ráno učitelka píše dochádzku, či iné papierovačky, ja som zatiaľ s nimi, možeme sa hrať, vymýšľať toľko vecí...
Vonku, na zahrade - učitelky akoby stoja na stráži, nemám z nich pocit, že by si to užívali (možno len to povídanie si s kolegyňou, a ja to chápem) - ja zatiaľ možem lietať za (s) deťmi. Vždy niečo vymyslíme. Na záhrade nemáme dosť hracích prvkov, preto o to viac treba zapojiť fantáziu. Snáď denne im niečo prinesiem, a od toho sa potom odvíja hra (samozrejme nie všetci to potrebujú, ale máme deti, ktoré "neví coby", tak vždy mám v rezerve niečo neokukané, čo ich zaujme. "
Jo musela bys papírovat víc. Ale jinak je to na tobě, tvoje rozhodnutí. Pokud by učitelka chtěla, může se dětmi neustále lítat a něco dělat, to není tak, že učitelka nemůže a AP ano. Ani každá AP neustále nevytváří program, nezapojuje se ve 100 % času. A dle mého názoru to tak ani být nemá. Důležitá část pedagogické činnosti je nechat děti tvořit si program, hru, vztahy bez vedení učitelem/AP. Jo pedagog pomáhá, když se dětem nedaří, když je spor, jak to řešit apod. Ale imho je má nechat taky někdy na pokoji.
Předchozí