Přidat odpověď
Tak asi něco se povede hodně, něco méně, a něco se nepovede. Moje generace měla k dispozici pevné osnovy a pevné vedení, a někomu to prospělo, někomu méně, a někteří jsme tak nějak ostrouhali...
Experimentem myslíš třeba i domácí vzdělávání - respektive takové ty skupinky, které se učí mimo školu, ale přezkoušení, klasifikaci zvládají? Waldorf, Montessori?
Mně to celé zajímá, ale už nemohu sledovat zblízka, již ve školství nepůsobím, ani děti jím neprocházejí. Jen vnučka je v lesní MŠ - též jeden z experimentů, který vypadá dle mého dobře.
A pak kamarádka učí na prvním stupni, nadšenec původně leta na specce, ta si na nic nestěžuje - nevnímá nějaký rozklad, nebezpečí pro vzdělanost národa, je zcela zaujata "svými" dětmi, které prosperují.
Tedy... přijde mi, že situace není tak zoufalá, jak se na některých školách jeví (to bylo vždy - je to hodně o lidech, vedení, kolektivu jaký se sejde, i jednotlivcích...).
Předchozí