Přidat odpověď
"ono to vychází už prostě z toho, že přijímačky nejsou odrazem připravenosti ze zš, testují se u nich jiné dovednosti a jiným způsobem, než jak se učí děti ve škole podle osnov... kdyby přijímačky odrážely víc školní výuku, nebylo by nutné na ně děti zvlášť připravovat"
1) Na prijimacky se pripravovalo vzdy, i kdyz byl obsah jiny. Zkousky jsou z prurezu uciva za x let, deti -zvlaste pokud se to do nich jen sypalo - zapominaji.
2)Prijimacky (pro 9. tridy) vychazeji z SVP, neni tam nic navic. Je tam minimum speku, zachazi se s cisly na ktere neni treba kakulacka, to, co obecne vychazi na devitku, se tam neobjevuje vubec. Od oborniku moc nectu, ze by byly testy postaveny uplne blbe, neprimerene.* Vyrok, ze se obsah uciva ZS miji s prijimackami, vidim hlavne u obecnych komentaru novinaru. Jenze my uz zadne osnovy nemame a ve vyuce predmetu jsou propastne rozdily, nekde proberou poovinu toho, co jinde, znam skoly, kde deti v devitce na zacatku roku nevi jak vypocitat kruh a na druhou stranu ucitelky, ktere pred prijimackami zkouseji ze sinu a cosinu. Ja nevim, jak by tedy testy mely vypadat, aby to "zohlednovalo osnovy" - sloupecky v matematice a doplnovacka v cestine? Ucivo devitky - ulohy o pohybu, goniometricke funkce, graficke reseni ulohy o dvou neznamych a podobne pokrocile veci?
Rada sikovných deti od dobrých matikařů (cestinaru) zadnou velkou pripravu nepotrebuje, staci jim zopakovat nekolik testu a podivat se na logiku vyplnovani. Ale stejne chodi rok na pripravu, protoze se to dela, stejne jako za nas premianti prepocitavali Belouna.
Druhá vec je samozrejme vubec povinnost jednotne prijimaci zkousky (a zrovna z tehle dvou predmetu) pro vsechny skoly, to mi pripada nesmyslne.
* treba Valasek (ucitel roku):
" A ještě bych chtěl říct, že si myslím, že CERMAT dělá ty testy dobře. Aby to nevyznělo, že mám pocit, že to dělají špatně. To ne. Ty testy jsou dobře postavené, zvlášť třeba ty přijímačkové jsou super."
A co v nich je za úlohy? Když je podle vás jednodušší stanovit, co by všichni měli umět?
"Máte nějaké penzum toho, co mají ty děti umět. Mají umět počítat, mají umět pracovat se zlomky, řešit rovnice, je tam nějaká geometrie, jsou tam procenta a jsou tam slovní úlohy, logické úlohy. Všechny věci, které v těch testech jsou, jsou v pořádku. Jsou to ty věci, který chceme, aby ta děcka uměla. A stejně jako u maturity ty testy dobrým způsobem pokrývají tu látku, která má být probraná."
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/podcast-vinohradska-12-maturita-matematika-ucitel-marek-valasek_2205040600_cen
Předchozí