tinko, a manžel jezdí i dneska tolik co dřív? mám dojem, žes psala, že třeba na prodloužený výlet bys raději vlakem, aby to manžela neunavovalo řídit auto... což je poměrně důležitá věc - pokud se musí tolik soustředit, že je pak unavený, určitě nemá kapacitu ještě u jízdy telefonovat a je super, že si to uvědomuje a dodržuje...
a ano, jsou testy, že telefonování i přes handsfree ubírá pozornost, ale mám podezření, že ty testy dělali chlapi, navíc technického zaměření a ti jsou známí tím, že multitasking jim moc nejde
![~;)](/g/s/2.gif)
co jsem viděla podobné testy já, tak v tom telefonu kladli otázky, chtěli, aby řidič počítal příklady a podobně - to se přece nedá srovnat s telefonátem ségře, kdy jen nezávazně kecáte nebo s telefonátem s lidmi, se kterými se znáte a víte oba, že řídíte...
jsem velmi defenzivní řidič, předvídám, hlídám si i auta o dvě pozice před sebou, abych zareagovala už na jejich brzdová nebo směrová světla, vidím velmi mnoho potencionálně nebezpečných situací a podle toho reaguju, ale kolikrát naopak potřebuju telefonovat nebo aspoň poslouchat hudbu, rádio, protože jinak bych tu pozornost naopak ztratila - nudila bych se a ztratila se v myšlenkách... a když stojím na neutrálu, se zataženou brzdou, protože čekám před úsekem s kyvadlovou dopravou, kolem mě jedou auta v protisměru, tak se úplně klidně i namaluju nebo převléknu
![~;)](/g/s/2.gif)
naopak lesem v podvečer nebo nad ránem pojedu klidně "pouhých" 50, protože srnečku raději uvidím přeběhnout, než aby mi zvalchovala kapotu
![~:-D](/g/s/1.gif)
prostě vždycky je to o tom, jak dokáže člověk sám zhodnotit své možnosti...