Přidat odpověď
Inko, tak svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhýho.
Taky třeba omezujeme kuřáky, protože jejich kouření škodí ostatním.
A nadměrný množství aut omezuje ostatní. Kazí ovzduší výfukovými plyny a otěrem z pneumatik, zvyšuje prašnost a hluk, omezuje a vystavuje riziku pěší a cyklisty, zabírá veřejný prostor, vadí i vizuálně - není toho zas tak málo.
Kuřáci už jsou dnes vnímání velmi kriticky - lidi strašně iritujou odhozený vajgly nebo když vedle nich někdo hulí - a myslím, že se vnímání veřejnosti, hlavně mladých, posouvá směrem k tomu vidět podobně i řidiče.
Musíš uznat, že je trochu nefér, když se někdo odstěhuje do horní dolní za čerstvým vzduchem a pak musí jezdit všude autem a tím zamořuje vzduch ostatním.
Regulovat se to dá asi hlavně finančně - co nejlevnější MHD plus poplatek za vjezd do center, atd.
Já nejsem fanatický nepřítel aut, taky ho máme. Ale jsem ráda, že ho nemusíme používat na každodenní přesuny domov - práce - školy - kroužky. To vše zvládneme dobře MHD. Auto je na velký nákupy, cesty k babičkám, dovolený.
Možná cesta jsou i ta sdílená auta, chtěla bych to vyzkoušet.
Předchozí