Přidat odpověď
Aleno, pokud jde o decentralizaci škol, chtěla jsem právě napsat něco podobného, jako ty, že u nás je decentralizace až příliš.
Ale s těmi učňáky nesouhlasím. Samozřejmě, že jak píšeš "Nejsme v osmnactem stoleti, kdy mohl byt kovar negramotny, ucni maji radu hodin teoreticke vyuky, uci se jazyk, technicke nalezitosti", ale to se dá řešit rozdělením teoretického vyučování a praxe a myslím, že to tak v některých západoevropských státech je. Současné učňáky považuju za neskutečně neekonomické plýtvání časem žáků i učitelů. Jednak nesmyslné rozdělení na příliš úzce specializované obory, kdy pak stejně většina absolventů dělá něco úplně jiného (o tom už se aspoň v poslední době začíná mluvit), a pak kumulace třiceti převážně nestudijních typů do tříd, kde spousta dětí nevidí smysl toho, co by se měli učit, a bohužel právě ani ty praxe nejsou nic moc. Samozřejmě nemůžu zevšeobecňovat, možná jsou i kvalitní učiliště, ale z většiny těch, kterými prošly čtyři moje pěstounské děti, moc dobré zkušenosti nemám.
Předchozí