Přilepím se sem.
Jen jsem v průběhu dne myslela na to, že se mi zdá jako dost velký faktor ten, že obecně často škola jako taková dnešním dětem nedává často smysl. Systém "z doby krále klacka", k tomu nepovedené inkluze, sem tam blbý či vyloženě škodící učitel, kolektiv, který se nepovedl atd. A x hodin v něčem, co nemá přesah, co je jen o "nauč se - napiš test - zapomeň", nalinkuj si okraje, nadrť se letopočty atd. Já si třeba velmi uvědomuju, že jsme přesně přistoupili na školu podle systému "my jsme tam chodili, dítě půjde do spádové, má to blízko, jaký extrabuřty, nám to stačilo...atd". Jenže ze zvídavé holčičky s kreativním myšlením byl ve 3.třídě cynik s nulovou snahou něco dělat. Jenže jsme byli úplně blbí. s tím, co vím dnes, bych prostě hledala alternativy. Protože by to stálo za to. Protože až příliš pozdě jsem si uvědomila - díky tady vašim zkušenostem - jak to může fungovat.
Osobně si ale myslím, že problémy, které naše děcko má, tam byly už ve velmi nízkém věku. Jenže ten komplexní obrázek se nám začal skládat až před pár lety. Jenže ty některé prvky tam byly už třeba ve 3 letech.
A k té výchově - já jsem dost rázný rodič, a dost jsem šla cestou, kterou já znám. Můj brácha vychovával mnohem volněji, mnohem. No faktem je, že se to ukázalo jako mnohem lepší cesta.