Učebnice obalujeme vždy, přijde mi, že déle vydrží (ty, co se dědí ve škole z roku na rok).
Sešity asi obalené mít mají, zda je to befelem nevím, vytáhli jsme loňské obaly a obalili. Jestli mají obalených 100% sešitů, to nevím. Mně přijde, že to ty rohy trochu chrání před úplným zoslovatěním.
Argument spotřeby plastů příliš neuznávám, myslím, že v rámci běžného chodu rodiny je mnohem víc problematických aktivit a činností, které lze zredukovat nebo zcela odbourat a přispět tak k udržitelné spotřebě. A myslím, že dnes už se málokterý učitel bude s dítětem, potažmo rodiči dohadovat, pokud rodiče slušně oznámí, že si nepřejí kupovat plastové obaly a obalovat.
Jako dítě/žačka jsem si ráda sešity zdobila - pod igelitový obal jsem si vkládala obrázek nebo fotku dle mého gusta nebo jsem si vrchní stranu sešitu polepila menšími obrázky - taková koláž. I to bylo lepší s obalem, protože jinak se nalepený papír rychle potrhal. Ale na funkci rostlináře (sešitu) to samozřejmě žádný vliv nemělo
. Dneska se dá navíc koupit spousta sešitů s krásnými obálkami...