Vidíš, a to zase přijde nepochopitelné mně, psát každou hodinu. I sebekratší test sebere z hodiny čas, který se dá využít efektivněji. Při čtyřech hodinách matiky týdně ti 4x desetiminutovka (i s rozdáváním a vybíráním) zabere vlastně jednu celou vyučovací hodinu. Takže ze 180 minut 40 minut testuješ, co děti zvládli během 140 minut pobrat. Proč?
Přičemž nastartování hodiny po testu chvilku trvá, na všechny fáze procesu máš místo 45 minut jen 35, v lepším případě.
Pro mě i test každý týden je až moc často
.
Na to, abych viděla, jak dítě pracuje, co umí a co neumí, nepotřebuju testy. Testy jsou ke zhodnocení toho, co se naučilo. Před tím je prostor na nějaký vývoj. Ten proces sleduji a koordinuji, v testu pak vidím, zda bylo dosaženo cíle.