Přidat odpověď
Tak já si třeba nedokážu představit, že dneska s nimi 30 minut řeším symbolický zápis konstrukcí trojúhelníku a zítra by z toho měli psát. Někdy, nemít dvojhodinovku, tak ani nestihneme dojít k něčemu novému.
No a na základce už vůbec.
To rozhodně není o tom, že by se flákali nebo v hodině spali a neměli něco procvičené. Ale jak můžu testovat něco, co znají 30 minut? A celý týden testovat a známkovat totéž mi také nedává smysl.
Podle mě je to jen o vytvoření tlaku, který ale nefunguje na všechny stejně.
A opravovat přímo v hodině? To už vůbec ne. Jako jo, zadat pár příkladů, kde kontroluješ jen výsledky, to si ještě dokážu představit, ale tam pak zase není co rozebírat. Ale třeba u úpravy výrazu nebo konstrukční úlohy si nedokážu představit koukat jen na výsledek....musím projít celý postup, a to nějaký čas zabere. I kdyby minutu na jeden test, tak při 30 dětech to znamená 30 minut z hodiny pryč. 10 minut píšou, 30 minut kontroluju...a učí se kdy, co, jak?
To já radši zadám problémový úkol vycházející z předchozí hodiny, a pak s nimi těch 5 minut strávím diskuzí, co, jak, proč....pak ještě něco samostatně pro ověření, že tomu rozumí, dotazy...a navážeme něčím, z čeho nám vyleze něco nového, na co zase navážeme na začátku další hodiny. A pořád mám pocit, že je na všechno málo času, že by to chtělo se na to nebo ono podívat ještě z jiné strany nebo si ukázat něco zajímavého...
Jinak s nimi také po testu rozebírám, co je potřeba....a to je zase další čas navíc, který si nedokážu představit investovat v každé hodině.
A to nemluvím o tom, že v desetiminutovém testu sice můžu ověřit znalost jednotlivostí, ale na otestování porozumění a vyřešení komplexnější úlohy je to sakra málo času.
Každopádně, to co ty považuješ za standard, tak standard prostě není. Je jasné, že při pasní testu každou hodinu každý den není na nějaké kontrolování sešitů prostor a ani důvod, řeší se jen a jen testy. Ale to neznamená, že jinde se nepracuje jinak a že ten jiný způsob není podobně efektivní. A holt k tomu patří místo známkování testů průběžná kontrola sešitů a pracovních sešitů. Je to jen o tom, na co jsou děti a rodiče v té které škole zvyklí.
Předchozí