Federiko, ve skutečnosti jsem jí typ odborné školy (ekonomka) vybrala já, včetně příslušných argumentů, ale ona si to musela přežvýkat po svém. Ona tedy je vyhraněná - snad od 4 let tvrdí, že "chce být paní učitelka ve školce" (milovala svou učitelku, která fakt byla na svém místě a měla ráda děti + byla i odborně a organizačně schopná). Jenomže jsme to nebrali natolik vážně, abychom jí zabezpečili hudební vzdělání a mám obavu, že ani nemá moc hudební sluch. Ta školka ji zatím pořád drží (miluje "malé roztomilé děti" - otázka samozřejmě zní, jestli by to tak bylo i v počtu 30
), takže jsme domluvené, že primárně se bude snažit o gympl (myslím, že na něj v pohodě má, ovšem zájemců je mnoho a bude záležet, jak se dokáže připravit na přijímačky - ona se učí lehce, ale taky lehce zapomíná, takový "průtokový ohřívač" znalosti s velkým zájmem o jedničky), během nějž by se případně té hudbě nějak pověnovala a předškolní pedagogiku mohla studovat potom na VŠ, pokud nezmění názor. Střední peďák ale už asi s tou přípravou vedle jiných aktivit nestíhá a myslím, že bývá natřískanější než gymply. Jinak pokud jde o další odborné SŠ, tak na zdravotnické obory nemůže, protože se jí dělá špatně jen při zmínce o krvi nebo nějakých tělesných orgánech, technický typ fakt není, umělec taky ne ... Ta ekonomika prostě zbývá a na pedagogicky zaměřenou VŠ se z ekonomky dá jít bez větší komplikací ... Ale věříme samozřejmě v gymnázium a otevřené všechny možnosti ...